Přehled blogu

Vítejte na mém blogu věnovanému hraní dobrodružných fantasy RPG v duchu old schoolu. Najdete tu moje úvahy a zkušenosti s oldschoolovým hraním. Najdete tu zápisy z mých her, ve kterých popisuji, jakým způsobem vedu hru, co se mi osvědčuje a s čím se potýkám. A najdete tu i recenze dobrodružství dostupných v češtině, na která se dívám optikou oldschoolového hráče se zálibou v nelineárním hraní.

Tady je přehled všeho:

Úvodní povídání

  • Trocha perspektivy – Článek představující mé zkušenosti s RPG a to, co mám na hrách rád. Začínal jsem s Dračím doupětem, pokračoval přes ADnD druhé edice, dlouho jsem hrál příběhové hry, až jsem skončil (?) zpátky u klasických fantasy dobrodružství.

Série „Co je old school?“

Trojice článků představující „old school“, což je svébytný přístup ke hře založený na maximální volnosti hráčů, nelineárním prostředí a bastlení světa i příběhu za chodu.

O modulech + recenze + překlady

Jelikož hry v otevřeném světě jsou náročné na přípravu, jejich důležitou součástí je používání předpřipravených dobrodružství. Zamýšlím se nad tím, jak má vypadat dobré dobrodružství, a recenzuju dobrodružství dostupná v češtině. Občas přeložím nějaké zahraniční.

Překlady ke stažení

Jiné úvahy o modulech a dobrodružstvích

Obecné články o old schoolu…

Články, ve kterých nepíšu zápisy ze svých kampaní, ale obecně se zamýšlím nad oldschoolovými principy, technikami vedení hry, (ne)osvědčenými postupy, svými vlastními hacky atd.

Zapovězené země

Pro nakladatelství Mytago jsem překládal hru Zapovězené země (Forbidden Lands), která u nás vyšla na podzim 2020. Tohle je série rozhovorů se mnou na různých kanálech. A taky jedno ukázkové streamované hraní.

Zápisy (a videa) z kampaní

Mé zápisy nejsou primárně povídky, ale spíš záznamy toho, jak o hře uvažuju a jak ji vedu. Co se mi osvědčilo, co naopak ne.

3. kampaň (2021) – WFRP: The Enemy Within

Trochu krok stranou od her ve stylu D&D. Pustili jsme se do hraní kampaně The Enemy Within, která pochází z konce 80. let a dodnes je považována za jednu z nejlepších kampaní, jaké kdy vznikly. Kampaň de facto vytvořila svět Warhammer Fantasy Roleplay a funguje jako jeho postupné představování. Jde spíš o sociální nebo investigativní dobrodružství v nízkomagickém světě připomínajícím naši renesanci.

2,5. online kampaň (2020+) – Sirotčinec pro nehrané moduly

V rámci „projektu“ Sirotčinec pro nehrané moduly hrajeme s RPG Fórem náhodné předpřipravené moduly v různých hrách. Hraní probíhá online a jsou k dispozici záznamy ke zhlédnutí. Tohle je moje série článků, ve kterých odkazuji na videa a doplňuji je vlastními zápisy a reflexí.

2. kampaň (2020) – Megadungeon Barumaz

Cílená snaha rozjet v Dungeon Crawl Classics (DCC) sandboxovou kampaň v malém měřítku – nikoli celý hexový svět, ale jeden megadungeon a přilehlý tábor vykradačů v poušti. Hrajeme známý modul Barrowmaze (překřtěno na Barumaz), hráči jsou součástí vlny vykradačů, kteří prozkoumávají starodávnou podzemní nekropoli a zaplétají se do sporů bohů, bůžků, nadpřirozených patronů… Zápisy jsou cíleně psané jako záznam toho, jak se snažím budovat sandboxovou hru a co se mi osvědčuje.

1. kampaň (2019) – Putování kolem řeky Set

První regulérní kampaň v Dungeon Crawl Classics (DCC). Dvanáct sezení, tři odehraná dobrodružství. Vznikla spontánně tak, že jsem sebral kamarády, kteří nikdy RPG hry nehráli, a splácal dohromady několik modulů. Pokusil jsem se z nich vytvořit starověky laděný sandbox na hexové mapě, ale moc to nevyšlo.

Tahle série zápisů je pořád celkem chaotická a nesystematická, pořád jsou to spíš náhodné úvahy a hodně se to točí okolo mé snahy hrát s „nehráči“. Navíc se mi hráči střídají a já teprve hledám, o čem chci psát a jak chci hrát. Trvalo 10 sezení, než se mi ustálila skupina, hra si sedla a začali jsme skutečně hrát sandbox. V tu chvíli jsem radši kampaň ukončil a začal novou, znovu a „pořádně“.

0. kampaň (2015) – Sailors on the Starless Sea

Kratičká kampaň v Dungeon Crawl Classics (DCC), zápisy z prvních čtyř sezení. Zachycuje moje první pokusy o old school v DCC. Víceméně jen náhodné úvahy, nikam moc to nevedlo a pak to na pár let utichlo.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s